יום ה', טז’ באדר א' תשע”ט
דף הבית מרחבי כיתה מרחבי מקצוע webtop מרחב מורים פינת היועצת יצירת קשר







.
כמדי שנה, אנו עוסקים במסגרת שיעורי כישורי חיים בנושא גלישה בטוחה ברשת.מטרת הפעילויות היא:· לכוון את הילדים להשתמש באופן מושכל ביתרונותיה של רשת האינטרנט.· להעלות את המודעות בקרב התלמידים להתנהגות זהירה בסביבה דיגיטלית:א) שימוש מושכל והפעלת שיקול דעת בגלישה באינטרנט.ב) התנהגות זהירה ומכבדת בפורום כיתתי או ברשתות חברתיות.

אינטרנט בטוח- מידע להורים.pdf יש עם מי לדבר- לאן ניתן לפנות ועם מי ניתן להתייעץ במקרה של פגיעה ברשת? מרחב האינטרנט כחלק ממרחב החיים כמדי שנה, אנו עוסקים במסגרת שיעורי כישורי חיים בנושא גלישה בטוחה ברשת. מטרת הפעילויות היא: · לכוון את הילדים להשתמש באופן מושכל ביתרונותיה של רשת האינטרנט. · להעלות את המודעות בקרב התלמידים להתנהגות זהירה בסביבה דיגיטלית: א) שימוש מושכל והפעלת שיקול דעת בגלישה באינטרנט. ב) התנהגות זהירה ומכבדת בפורום כיתתי או ברשתות חברתיות. מהם המאפיינים המרכזיים של האינטרנט ¨ האינטרנט הוא חלק מהחיים. כמעט כל מה שעושים במרחב הפיזי נעשה ו/או מקבל ביטוי גם במרחב האינטרנט. ההתנהלות היא בו זמנית בשני המרחבים ומשלימה. ¨ האינטרנט לכשעצמו אינו פוגע או מיטיב – השימוש ביישומים שמתאפשרים באמצעותו והפעולות שמבוצעות באמצעותם יכולים להיות פוגעים או מיטיבים, תואמים גיל או לא, מקדמים או מכשילים וכד'. חשוב לפתח מודעות לאפשרות לבחור את היישומים וההתנהגויות הרצויים. ¨ הילדים חיים חלק משמעותי מחייהם באינטרנט ושם הם מנהלים חלק ניכר מהקשרים החברתיים. כמו בקשרים חברתיים פנים אל פנים, גם במרחב האינטרנט יש ביטוי לשיחות סרק, לשיתוף רגשי, לתמיכה, לקונפליקט, לסיפורים אישיים, לצחוק ולבכי... . זהו המשך טבעי של ההווי האישי והחברתי אשר בהשפעת המאפיינים הייחודיים של האינטרנט מקבלים צבעים נוספים - תיעוד, ריבוי שותפים, ניוד הגבול בין הפרטי לציבורי וכד' – נוצרת תרבות ייחודית. ¨ מאפייני האינטרנט כמו אי נראות, היעדר קשר עין, צמצום תחושות, תקשורת טקסטואלית ועוד, יוצרים אצל הגולש אפקט של הסרת עכבות. כתוצאה, יש נטייה לדיבור חופשי ואינטואיטיבי יותר וחשיפת ישירה וכנה של רגשות ומחשבות שבמרחב הפיסי לא תמיד נחשפים – לטוב ולרע. ¨ בין ילדים למבוגרים קיים, ברוב המקרים, פער דיגיטלי. בשל פער זה המבוגרים חווים חוויות דומות לאלו של מהגרים. הם עלולים לחוש בלבול באשר לאופן התפקוד הרצוי שלהם כדמויות משמעותיות בהקשר להתנהלות ילדיהם במרחב האינטרנט.( אליזבט גלאון) לאור הנאמר לעיל, לנו ההורים כדאי... - ללמוד על האינטרנט כמה שיותר, ולהבין קצת בצ'טים ופורומים. - לקבוע חוקים הגיוניים בנוגע לשימוש הילד במחשב. - לדון עם בנכם/ בתכן על אמצעי הזהירות הבאים: 1. לא לגלות לאף אחד, חוץ מההורים שלי, את הסיסמאות של המחשב שלי (אפילו לא לחברים טובים). 2. לא למסור ללא רשות ההורים או מבוגר אחר פרטים מזהים עליי או על המשפחה שלי, כמו שמי, כתובתי, שמות ההורים שלי, מספר הטלפון, שם בית הספר שלי או כל פרט אחר. 3. לגלוש רק לאתרים שההורים שלי מרשים, בשעות שהם מרשים ולמשך הזמן שהם מרשים. אם נתקלתי במקרה באתר שגורם לי מבוכה מיד לסגור. 4. לא לכתוב באינטרנט דברים מעליבים, שעלולים להכעיס ילד אחר או לפגוע בו. 5. להראות מיד להורים, למורה או לכל מבוגר אחר אם קיבלתי אי-מייל ממישהו שאני לא מכיר או אי-מייל שגורם לי הרגשה לא נעימה. 6. לא להיפגש פנים אל פנים עם אנשים שהכרתי דרך האינטרנט, אלא בהסכמת ההורים. סמכות הורית ברשת- סרטון טיפים להורים מידע, חומרי העשרה ופעילויות להורים